Avtomobilski pogon skrbi za prenos moči
| Članek je bil prebran 1.228 krat.
Slabo!Zadostno!Dobro!Prav dobro!Odlično!

motorPrenos moči omogoča gibanje avtomobila. Avtomobilski pogon je sestavljen iz več elementov. Odvisni so od vrste avtomobilskega pogona. V osnovi je avtomobilski pogon na eno od osi. Imenujemo jo tudi pogonska. Imamo izvedenke, kjer je pogonska os sprednja, zadnja ali obe osi. V primeru, da avtomobilski pogon poganja prednjo os tako vrsto pogona imenujemo prednji pogon. Ko avtomobilski pogon poganja zadnjo os, takšen način pogona pogovorno imenujemo zadnji pogon. V primeru, ko avtomobilski pogon poganja obe osi govorimo o štirikolesnemu pogonu ali pogonu na vsa kolesa. Pogovorno se taki vrsti pogona velikokrat reče štiri krat štiri. Avtomobilski pogon je speljan do pogonske osi preko vrste elementov. Glede na različne kombinacije sestavnih elementov avtomobilskega pogona imamo različne izpeljanke. Razlikuje se po namestitvi motorja, vrste motorja, vrste menjalnika, namestitve menjalnika, pogonske osi oziroma pogonskih osi ter še vrsto drugih elementov. Danes najpogosteje uporabljana različica avtomobilskega pogona je motor nameščen spredaj prečno, ročni menjalnik ter pogon na prednji kolesni par. Redkeje je na naših cestah prisotna različica s pogonom na zadnji kolesni par ali različica s pogonom na vsa štiri kolesa. Avtomobilski pogon je pri najpogosteje prisotni različici speljan iz motorja prek menjalnika ter polosovin do pogonskih koles. Zahtevnost, ki oj vsaka različica avtomobilskega pogona ima je predvsem prenos moči preko različnih smeri delovanja sil, zahtev in uporov, ki vplivajo na gibanje vozila. Tako mora avtomobilski pogon pri vožnji v ovinek upoštevati zakone gibanja. Predvsem je zahtevno uskladiti različne smeri in hitrosti gibanja posameznega kolesa. Največkrat je krmiljenje izvedeno na prednji osi. Pri tem morata kolesi prevoziti različni smeri in hitrosti gibanja. Enako velja za zadnja kolesa. Element, ki skrbi za optimalno uravnavanje različnih smeri in hitrosti gibanja se imenuje diferencial. Glede na vrsto pogona in druge značilnost je diferencial lahko nameščen spredaj ali zadaj. Enako je lahko menjalnik, nameščen spredaj ali zadaj. Večina današnjih vozil ima menjalnik spredaj, redkejše so izvedbe, ki imajo menjalnik nameščen zadaj. Namestitev menjalnika zadaja je domena vozil z zadnjim pogonom. Namestitev menjalnika zadaj ima razlog predvsem v boljši razporeditvi teže vozila. Zato je takšna izvedba največkrat domena bolj zmogljivih avtomobilov. Menjalniki so med seboj različni tudi po drugih lastnostih. Najpogostejše različice so ročni menjalnik, druga različica je avtomatski menjalnik. Obe različici imata več izvedb, ki se med seboj razlikujejo po vrsti različnih lastnosti.

Avtomobilski pogon skrbi, da se v pogonskem agregatu ustvarjena moč in navor preneseta do pogonskih koles.

© 04. 05. 2025 - hitrinakup. Oglaševanje.